Om tjänsten
Tillsammans med vår kund söker vi en Business Analyst där du kommer spela en central roll i att skapa och underhålla viktiga beslutsunderlag. Är du en analytisk person med en finansiell bakgrund? Är du dessutom skicklig i Power BI? Då kan tjänsten som Business Analyst passa dig. Rollen innebär att stödja verksamheten genom att ta fram material i Power BI och PowerPoint för att ge insikter om verksamhetens utveckling och strategiska beslut. Du kommer att arbeta nära både finansavdelningen och ledningsgruppen för att säkerställa att rätt data används och presenteras på ett lättförståeligt sätt. Detta är en spännande och dynamisk roll för dig som trivs i en föränderlig miljö.
Dina arbetsuppgifter innebär bland annat:
- Skapa och underhålla befintliga dashboards i Power BI
- Presentera data/business cases i PowerPoint
- Arbeta med att koppla samman olika datakällor (från bland annat SAP och CRM-system)
- Sammanställa beslutsunderlag och förmedla komplex information på ett lättförståeligt sätt till ledningen
- Arbeta nära finans- och utvecklingsavdelningen, ledningsgrupp samt andra intressenter
- Bistå med adhoc-uppgifter
Vi söker dig som
- Har relevant utbildning inom ekonomi
- Har erfarenhet från en liknande roll som Business Support/Business Analyst eller annan finansiell arbetslivserfarenhet
- Har erfarenhet av att skapa dashboards i Power BI
- Har erfarenhet av att arbeta i Powerpoint
- Behärskar engelska i både tal och skrift
- Erfarenhet i SAP är meriterande men inte ett krav
För att lyckas i rollen trivs du med att hantera stora mängder finansiell data. Som person är du analytisk och har en stark finansiell förståelse där du har förmågan att dra slutsatser utifrån data du tar fram. Ett affärsorienterat fokus kombinerat med digitala kunskaper är en viktig grund för tjänsten. Om du beskriver dig själv en noggrann person, har ett sinne för siffror och är flexibel kan rollen som Business Analyst passa dig.
Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos OIO under 6 månader med stor möjlighet till förlängning. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
- Omfattning: Heltid. Flexibelt att jobba hemifrån vissa dagar.
- Start: Februari, enligt överenskommelse
- Placering: Göteborg
- Kontaktperson: Caroline Finlöf, caroline.finlof@oio.se
- Lön: Fast månadslön
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Låt jobben komma till dig
Boka in ett möte med oss där du får berätta om dig själv så hör vi av oss när vi hittat en möjlighet som passar dig. Maila info@oio.se för att komma i kontakt med oss.