Dansktalande Customer Success Specialist!

Confidential
Kontaktperson: Linnea Hernvall
Stockholm
Heltid
This is some text inside of a div block.

Är du en dansktalande serviceinriktad och tekniskt nyfiken person som brinner för att skapa en förstklassig kundupplevelse? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får använda din problemlösningsförmåga och tekniska förståelse? Då kan denna roll vara perfekt för dig! Här erbjuds du en möjlighet att växa!

Om rollen

Som Customer Success Specialist är du en nyckelspelare i att säkerställa kundnöjdhet och teknisk support. Du kommer att hantera kundförfrågningar via telefon, mejl och chatt, lösa tekniska problem och arbeta proaktivt för att förbättra kundupplevelsen. Rollen kräver god teknisk förståelse, stark kommunikationsförmåga och ett genuint intresse för att hjälpa kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Ge teknisk support och vägledning till kunder.
  • Analysera och lösa tekniska problem, samt eskalera mer komplexa ärenden.
  • Arbeta proaktivt med att förbättra kundupplevelsen och identifiera optimeringsmöjligheter.
  • Samarbeta med interna team för att förbättra produkter och tjänster.
  • På sikt innefattar rollen även tjänsteresor till Danmark i syfte att etablera företagets verksamhet där.

Vem vi söker

För att lyckas i rollen tror vi att du:

  • Har tidigare erfarenhet av teknisk support, kundservice eller liknande roll (gärna inom IT, telekom eller SaaS).
  • Är lösningsorienterad och van vid att hantera tekniska problem på ett strukturerat sätt.
  • Har starka kommunikationsfärdigheter och kan anpassa din kommunikation efter kundens behov.
  • Är analytisk, självgående och trivs i en snabbföränderlig miljö.
  • Har god IT-förståelse och snabbt kan sätta dig in i nya system och tekniska lösningar.
  • Behärskar danska, svenska och engelska flytande i både tal och skrift.

Meriterande:

  • Erfarenhet av att arbeta med support av komplexa mjukvarusystem eller journalsystem.

Om arbetsplatsen

Vår kund är ett innovativt och växande företag som specialiserar sig på tekniska system och supportlösningar. Företaget erbjuder en dynamisk och utvecklingsfokuserad arbetsmiljö, där samarbete, innovation och kundfokus står i centrum.

Vad vi erbjuder

  • Lön: Fast månadslön
  • Placering: Stockholm – 100% på plats
  • Omfattning: Heltid
  • Anställningsform: Förmånligt konsultavtal via OIO
  • Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid
  • Kontaktperson: Linnéa Hernvall (linnea.hernvall@oio.se)

Urval sker löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Låt jobben komma till dig

Boka in ett möte med oss där du får berätta om dig själv så hör vi av oss när vi hittat en möjlighet som passar dig. Maila info@oio.se för att komma i kontakt med oss.