Om tjänsten
Är du en noggrann och strukturerad person med intresse för lager och orderhantering? Vill du arbeta i en central roll inom ett företag som är ledande inom larm- och IoT-lösningar? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Vi söker nu en Lager- och orderkoordinator till vår partners centrallager i Göteborg. Här får du en varierad roll där du hanterar hela orderflödet – från ordermottagning till plock, packning, fraktbokning och tullhantering. Du arbetar med tekniska produkter och säkerställer att varje leverans är korrekt och konfigurerad innan den skickas ut till företagskunder i olika delar av världen. Givet att bolaget tillhandahåller tekniska produkter, förväntas man utföra enklare konfigureringar av larmsändare.
Sammanfattningsvis innebär ditt arbete att:
- Ta emot och hantera interna order från säljkontoren.
- Planera, plocka och packa produkter.
- Boka frakt och hantera tullprocedurer.
- Utföra enklare montering och konfigurering av larmsändare, inklusive inkoppling och nätverksuppkoppling.
- Använda ledstaplare för att ta ner produkter från höga hyllor vid behov.
- Arbeta i affärssystemet Business Central och använda Microsoft Office, särskilt Excel.
Vi söker dig som:
- Har truckkort och erfarenhet av att arbeta med lager eller logistik.
- Har en förståelse för logistikkedjan och fraktflöden.
- Trivs i en arbetsmiljö där du kan fokusera på dina arbetsuppgifter och arbeta självständigt.
- Har god datorvana och gärna erfarenhet av affärssystem, exempelvis Excel och Business Central.
- Kommunicerar obehindrat på svenska och har grundläggande kunskaper i engelska.
För att lyckas i rollen tror vi att du beskriver dig själv som noggrann, lösningsorienterad och självgående. Du ser ett värde i att ta stort ägandeskap över dina arbetsuppgifter, där du kommer ansvara för hela orderflöden. Vi tror också att du är prestigelös och gillar att få saker gjorda, när ordrarna är packade stöttar du gladeligen upp där det behövs.
Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag på heltid med omgående start. Uppdraget är inledningsvis på 6 månader och ambitionen är gå över till vår partner givet att samarbetet fungerar bra.
Placering: Göteborg
Arbetstider: 07:00–16:00, med viss möjlighet till flextid
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Anställning: Konsultuppdrag på 6 månader med chans till överrekrytering
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.
Låt jobben komma till dig
Boka in ett möte med oss där du får berätta om dig själv så hör vi av oss när vi hittat en möjlighet som passar dig. Maila info@oio.se för att komma i kontakt med oss.
